Hogyan épül fel egy Google Ads keresési kampány és mennyibe kerül ez a hirdetőnek?
Szükség van-e egyáltalán Google Ads hirdetésre vagy elég az organikus elérés? A válasz az, hogy igen, hiszen a verseny hatalmas. Ugyan ma már nem nagy dolog használható weboldalt összerakni akár kódolás nélkül is, ahhoz azonban, hogy látható is legyen a terméked vagy szolgáltatásod szükséged lesz a hirdetésre. Ebben a cikkben azt mutatom meg neked, hogy milyen lépésekből épül fel egy kampány összeállítása és milyen költségekkel kell számolnod. Olvasd el és meg fogod látni, miért érdemes a Google Ads kampánymenedzsmentet professzionális ügynökségre bíznod.
Légy szem előtt a Google Ads segítségével
Mielőtt belemegyünk a folyamatba szögezzük le, hogy az alább leírt lépések ügynökségenként változhatnak, de összességében hasonló megoldásokkal találkozhatsz a professzionális Google Ads kampánykezelést biztosító ügynökségek esetében.
Ha már eldöntötted, hogy kilépsz a nagy nyilvánosság elé a termékeddel vagy szolgáltatásoddal, akkor nagy segítség lesz a gyors és hatékony konverzió eléréshez a Google Ads. Többféle lehetőséged is lesz majd a megjelenésre.
A legalapvetőbb a Keresési kampány, ami a Google keresőjében az oldalon felül és alul jelenít meg a keresésre releváns találatokat. Ez mindenképp szükséges, de emellett lehetőséged lesz Display kampány (banner) használata, ahol a korábbi felhasználói tevékenység alapján jelenít meg a rendszer kreatív bannereket, Videó kampány (YouTube) és más finomságok kipróbálására. Nézzük meg, hogy egy kereső kampány esetében hogyan néz ki a teljes kampánymenedzsment folyamat!
A Google Ads keresési kampány felépítése lépésről-lépésre
Felmérjük az igényeket
A nulladik lépésben felmérjük az előzetes igényeket. Itt a legfontosabb alapinformációkat kérjük be a leendő ügyféltől. Tudnunk kell, milyen kiinduló feltételekkel rendelkezik, milyen landoló oldalt akar népszerűsíteni, milyen technológiai környezettel kell dolgoznunk a kampány során, milyen alapvető célokat fogalmaz meg, mit tekinthetünk konverziónak. Meg kell ismernünk a célközönségét lokáció, demográfiai adatok és szokások szerint, és meg kell vizsgálnunk, milyen kulcsszavakra szeretne megjelenni a keresőben.
Az első fontos anyagi természetű kérdés itt merül fel, hiszen meg kell tudnunk, hogy mekkora összeget szán a hirdető a havi kampányköltségekre, és ettől milyen megtérülést vár el. Ha ezeket az igényeket megismertük, akkor egy gyors elemzés után már látszik is, hogy egyáltalán érdemes-e belefogni a feladatba. Az is elképzelhető, hogy az elképzelés nem áll meg a valóság talaján. Ez többnyire azért lehet, mert adott piacon a rendelkezésre álló erőforrások nem képesek elegendő konverziót eredményezni. Persze az is lehet, hogy egy szerényebb indulás után megjöhet az étvágy a magasabb ráfordításra, és ezáltal az eredményesebb együttműködésre.
Szögezzük le, hogy mi nem a Google-t akarjuk etetni a hirdető pénzével, hanem azt szeretnénk elérni, hogy mindenki úgy érezze, hogy megéri a munkája és a befektetése. Emiatt olyan feladatot nem is vállalunk el, ahol nem látszik, hogy miként járhat jól minden szereplő.
Adunk egy előzetes ajánlatot
Ha látunk fantáziát az ügyben, akkor adunk egy előzetes ajánlatot, amely már konkrét rálátást biztosít az ügyfél számára a teljes folyamatra és a felmerülő költségek megismerésére. Az előzetes ajánlat az alábbi tételeket tartalmazza:
Gyors elemzés:
Ahhoz, hogy kialakíthassuk a konkrét stratégiát, szükséges egy részletes elemzés, amiben megvizsgáljuk a:
- Kiindulási lehetőségeket
- A meglévő honlapot (SEO szempontok)
- A Google Analyitcs eredményeket
- A versenytársakat (Semrush)
- A kulcsszavakat (Semrush)
- A várható költségeket (Semrush)
Az előzetes elemzés során javaslatot teszünk
- A kampánystratégia kialakítására
- A költségkeretekre
- A kampánytípusokra
- A kulcsszavakra
- A weblap SEO átalakítására
- A weblap tartalmi és felépítésbeli átalakítására
Fontos látni, hogy a munkát akkor tudjuk érdemben elkezdeni, ha az előzetes elemzés kimeneteivel tisztában vagyunk, ugyanakkor ez a tétel is meglehetősen fajsúlyos részét teszi ki az ajánlatnak, hiszen sok munkaóra elmegy azzal, hogy feltérképezzük a lehetőségeket. A megrendelőnek majd el kell döntenie, hogy kéri-e az előzetes elemzést függetlenül attól, hogy tudunk-e együtt dolgozni a későbbi kampányon. Ez a tétel a kampány felállítás körülbelül egyharmadát teszi ki, amit a megrendelőnek akkor is meg kell fizetnie, ha úgy dönt nem kéri a kampány tényleges beüzemelését.
UPDATE: Ha úgy döntesz, hogy ránk bízod a kampányod menedzsmentjét, és legalább egy évre aláírsz velünk egy szerződést, akkor ezt a jelentős indulóköltséget egy az egyben elengedjük neked! Hát nem nagyszerű? Kérj ajánlatot most!
Felállítjuk a keresési kampányt
Keresési kampány setup:
- Ha volt már kezelve a fiókunk, akkor a meglévő beállítások felülvizsgálata, javítása
- Kampányok és hirdetéscsoportok létrehozása, ha kell a meglévők javítása
- Kulcsszó kutatás és az új kulcsszavak beállítása
- Új hirdetés szövegek megírása, ha szükséges a régiek átírása
- Képes hirdetések létrehozása
- Hirdetésbővítmények létrehozása
- Google Analytics összekötése, beállítások elvégzése
- Google Tag Manager összekötése, beállítások elvégzése
- Google Search Console összekötése
- Google Data Studio összekötése
- Konverzió mérések beállítása, tesztelése
- Remarketing, dinamikus remarketing beállítása és tesztelése
- Finombeállítások a fentiekhez kapcsolódóan
Ez már a tényleges kampányfelállítás. Ekkor kerülnek kialakításra a fiókok, a kampányok, a hirdetéscsoportok és maguk a hirdetések. Ebben a lépésben elvégzünk a honlapon is egy sor módosítást, optimalizáljuk is és SEO módosításokat is végzünk. Összekötjük az egyes menedzsment eszközöket, és implementáljuk a stratégiának megfelelő megoldásokat. Ez a lépés a feladat talán legkomplexebb fázisa. Itt egyszerre kell a marketinges és a fejlesztői és a szövegírói tudást alkalmazni. Ez képezi a kampány beüzemelés költségének kétharmadát. Ez egyszeri, de nagyon fontos lépés, mivel ez lesz az alapja a teljes kampánynak a jövőre nézve.
Havi rendszerességgel karbantartjuk a kampányt
Folyamatos kampánymenedzsment:
Az Ads hirdetéseket minden hónapban ellenőrizni kell. Például, hogy megfelelően állítottuk-e be a célzást, jók-e a kreatívok. Kulcsszó tisztítást végezni, szükség szerint új hirdetés csoportokat létrehozni és a többi. Ezen felül javaslatot adunk, hogy milyen formában lehet még javítani a hirdetéseket. A kampány menedzsmentje nem elhanyagolható, mivel a környezet folyamatosan változik, és ennek megfelelően alkalmazkodnunk kell a változásokhoz. A jelentéseket minden hónap elején vizualizált formában elküldjük a Google Data Studio segítségével. Ez a munka a kampányok számával és a bonyolultságuktól függően változik. Emiatt a kampánymenedzsment díja a mindenkor elköltött kampányköltségek havi díjának 30%-át teszi ki (egy alsó minimum határral).
Összefoglaló
Mostanra láthatod, hogy egy jól összerakott Google Ads kampány számos bonyolult lépésből áll, és ezek mindegyike alapos tervezést és hozzáértést igényel. A Google Ads hirdetést bárki magának is össze tudja rakni akár ingyen is, de garantált, hogy ezzel a módszerrel egyedül a Google lesz az, aki jól jár majd. Ha azt szeretnéd, hogy a kampányod megtermelje a tervezett bevétel növekedést, akkor bízd a kialakítást és a menedzsmentet professzionális digitális ügynökségre. A Jacsomedia Digitális Ügynökségnél jó helyen lesznek a kampányaid, mert egy kézben tartjuk a fejlesztést, az online marketinget és a kreatív tervezést, így biztos lehetsz benne, hogy azzal foglalkozhatsz, amihez a legjobban értesz. Bízd ránk a kampánykezelésedet! Szeretnél egy konkrét ajánlatot kapni a Google Ads kampánymenedzsmentre? Vegyük fel a kapcsolatot!

Jacsó Péter Tivadar
tulajdonos, multitalent
Jacsomedia Digitális Ügynökség
Szívesen olvasnál ehhez a cikkhez hasonló bejegyzéseket havi rendszerességgel?
Ha a válaszod igen, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi azon leszünk, hogy időről időre bemutassuk neked a legfontosabb szakmai innovációkat, híreket, érdekességeket a digitális piacon.
Felkeltettük az érdeklődésedet?
Kérj személyes konzultációt.