Miért nem sorol a Google előre a találati listájában? Miért nem konvertál a weboldalad? Hogyan veheted fel a versenyt az egyre erősödő konkurenciával? A website és SEO technikai audit segítségével képesek vagyunk felderíteni azokat a problémákat, melyek miatt a Google keresőben való helyezésed javítható mind az organikus, mind a fizetett elérések esetében. Olvasd el cikkünket, és ismerd meg az audithoz kapcsolódó legfontosabb tudnivalókat!
Mit jelent a website technikai audit?
A website technikai audit egy olyan folyamatsor, melynek lépései során átvizsgáljuk mindazon paramétereket, amelyeket a Google keresőmotorja a weboldalak értékelése során figyelembe vesz és amelyek meghatározzák a találati listában való helyezésedet.
A website technikai audit végeredménye egy olyan jelentés, amely felfedi a gyakran megbúvó hibákat és javaslatokat tesz ezek javítására. Ezen feladatok egy része technikai jellegű, kifejezetten a honlap beállításait tartalmazza és amiket fejlesztők bevonásával lehet megoldani, mások inkább tartalmi jellegűek, amelyeken viszonylag könnyű akár házon belül is változtatni.
Amennyiben megfogadod a tanácsainkat, melyek a website audit során előjönnek, és kijavítjuk ezeket a hibákat, illetve pótoljuk a szükséges elemeket, úgy számíthatsz rá, hogy a weboldalad ugrásszerű minőségi javuláson megy át majd, és ezt a keresőmotorok is le fogják reagálni.
Mikor szükséges a website és SEO technikai audit?
Amennyiben a célod az előkelő helyre rangsorolás a kereső motorokban, akkor ezért tenned is kell. Persze senki nem várhatja el, hogy a honlap gazdája időt és energiát nem kímélve tanulja meg mindazokat a fogásokat, amelyek a honlapja ellenőrzéséhez szükségesek. Itt lépünk be mi a SEO audittal.
Gyakorlatilag a honlap életében bármikor adódhat olyan pillanat, amikor érdemes felmérni a megfelelőségét, ezért azt ajánljuk, hogy legalább az alábbi esetekben mindenféleképpen méresd fel a weboldaladat:
- Új weboldal vagy webáruház üzembe helyezése
- Motor frissítése, új funkciók beüzemelése
- Domain név megváltoztatása
Felkeltettük az érdeklődésedet?
Kérj személyes konzultációt.
Miket vizsgálunk az audit során?
A website és SEO audit során több szempontot is alaposan körül kell járni. Ezek közül az első a keresőmotoroknak (Google, Bing, Yandex, Baidu) való megfelelőség. Ahhoz, hogy a keresőmotorok az általad elvárt helyre rangsorolják az oldaladat, úgy kell alakítani a technikai egységeket, hogy azok megfeleljenek a keresőmotorok által támasztott követelményeknek.
Ezek a feladatok többnyire technikai jellegű lépések, és a megvalósításukhoz szükséges lesz számodra egy megbízható fejlesztő csapatra. Mi ebben is a segítségedre leszünk, hiszen a website audit során felmért technikai paramétereket képesek vagyunk implementálni is a weboldaladba.
Weboldal teljesítmény
Webhelyed teljesítményének optimalizálása kulcsfontosságú a forgalom növeléséhez, a konverziós arányok javításához, több potenciális ügyfél generálásához és a bevétel növeléséhez.
Megvizsgáljuk a weboldal teljesítményét. Ide tartozik a weboldal fizikai mérete, a lekérdezések száma és az oldal betöltési sebessége. A sebességet javíthatja a böngésző cashelés, a képek méretének és felbontásának optimalizálása, a JS és a CSS fájlok tömörítése, minimalizálása.
Ezek a beállítások néhány esetet leszámítva könnyedén alakíthatóak, és kis változtatásokkal is sokat lehet javítani az oldal teljesítményén. Máskor azonban felvethetik a teljes oldal új alapokra helyezését is.
SEO beállítások ellenőrzése
A webhely tartalmának keresésre való optimalizálása segít organikus forgalmat irányítani webhelyedre.
Ebbe a szekcióba tartozik az oldal indexeltségének vizsgálata, az oldalcímek és a meta adatok ellenőrzése, a leíró linkek szövegeinek az átnézése, a szövegezés hierarchiájának és felépítésének áttekintése. A képekhez tartozó leírások és a különböző szociális hálózatokba történő megosztáshoz tartozó beállítások ellenőrzése.
Ezek mellett ellenőrizzük még:
- Indexálás
- Duplikációk fennállása
- XML oldaltérkép és robots.txt beállítások
- Google GTM, Analitika, Search Console megléte
- Redirectek megfelelő használata
- Nem működő linkek
- Nem jó minőségű képek használata
- Átirányítási problémák
- Szöveg problémák
- Backlinkek elemzése
Ennél a lépésnél gyakran felmerülnek tartalmi átalakításra vonatkozó igények, mely elsősorban a weboldal szövegezését érintik. Profi tartalomalkotással és visszaméréssel könnyedén megoldjuk ezeket a problémákat is.
Mobil megjelenés ellenőrzése
A mobileszközökről érkező forgalom gyorsan növekszik. Optimalizáld a webhelyet mobilra, különben értékes forgalomról, leadekről és bevételről maradsz le.
A mobileszközökön való megjelenítés kulcsfontosságú, így itt ellenőrizzük a reszponzív megjelenés működését, az olvashatóságot, a betűméreteket, és az interaktív elemek megfelelő működését a mobileszközök sajátosságait figyelembe véve.
Sok esetben itt csak igazításokra van szükség mobilnézetben, de előfordulhat az az eset is, hogy a mobilnézet nem alkalmas a minőségi tartalom fogyasztására, ekkor érdemes elgondolkodni a rendszer komolyabb átalakításán.
Biztonsági ellenőrzés
Az SSL-tanúsítvánnyal ellátott és sebezhetőségektől mentes, biztonságos webhely ma már online szabvány. A keresőmotorok pedig szeretik a biztonságos webhelyeket.
Itt az SSL tanúsítvány meglétét ellenőrizzük, ami mindenféleképpen szükségszerű, ha komolyan veszed magad a weben, illetve a biztonságos JS könyvtárak használata is elengedhetetlen feltétele egy biztonságosan működő oldalnak. Fontos a frissíthetőség és a verziók közötti átjárhatóság és a backup megléte is. Ide tartoznak továbbá a szerverbeállítások is.
UX szempontok ellenőrzése
A felhasználóbarát megjelenés ugyan nem kifejezetten a SEO-hoz tartozó terület, mégis hozzátartozik a weboldal auditjához. Ha az oldal nem vezeti a felhasználót a kívánt úton és nem tud bekövetkezni a konverzió, akkor el fog maradni a kívánt hatás.
Kinek a feladata a website és SEO technikai audit?
A weben számos eszköz fellelhető, amelyekkel elvégezhető a website technikai auditja, és akár magad is elvégezheted ezt a feladatot, de tényleg ez a legfontosabb dolog amivel foglalkozni akarsz? Mi azt javasoljuk, hogy ezt a feladatot bízd ránk, és foglalkozz közben azzal, amit igazán szeretsz csinálni!
A website és SEO audit egy komplex terület és sok-sok egymásra épülő lépésből áll, melyek eredménye egy átfogó elemzés, amely kiinduló alapja lesz az ezt követő munkának. A feladatok elvégeztével következhet a visszaellenőrzés, és ha másodjára már minden rendben van, akkor már csak egy kis időt kell adni a keresőknek, és máris szemmel láthatóvá válik majd az eredmény.
Felkeltettük az érdeklődésedet?
Kérj személyes konzultációt.
Milyen gyakran szükséges az audit?
Egy megfelelően precíz beállítás után egy weboldal ha nem következik be drasztikus struktúrát is érintő változtatás benne, akkor egészen hosszan, akár 2-3 évig is képes hibátlanul működni. Megéri tehát a befektetés, és a rászánt idő.
Miért minket válassz?
A válasz egyszerű: nálunk minden egy kézben összpontosul, így nem csak az auditra, de az azt követő műveletekre és az iteratív visszamérésekre is lehetőséged van. Ha pedig beállítottuk az oldaladat megfelelően, akkor tovább is mehetünk az online marketing lehetőségekben akár fizetett Google Ads hirdetések kialakításával, vagy más tartalommarketing megoldásokkal.
Próbáld ki a Jacsomedia Digitális Ügynökség website és SEO auditját! Figyeld meg és érezd a saját bőrödön is, hogy a helyesen beállított oldal szinte azonnal eredményes forgalomnövekedéshez és konverziókhoz fog vezetni.

Jacsó Péter Tivadar
tulajdonos, multitalent
Jacsomedia Digitális Ügynökség
Szívesen olvasnál ehhez a cikkhez hasonló bejegyzéseket havi rendszerességgel?
Ha a válaszod igen, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi azon leszünk, hogy időről időre bemutassuk neked a legfontosabb szakmai innovációkat, híreket, érdekességeket a digitális piacon.
Felkeltettük az érdeklődésedet?
Kérj személyes konzultációt.